Κατηγορίες vs Ετικέτες – Τι είναι καλύτερο για το SEO

WPBLOG TEAM
Τελευταία επεξεργασία 6 Αυγούστου, 2020, από

Οι χρήστες του WordPress συχνά ρωτούν, τι είναι καλύτερο για το SEO: κατηγορίες ή ετικέτες;

Ίσως να μην είσαι σίγουρος ποιες είναι λειτουργίες των κατηγοριών και των ετικετών του WordPress και πώς αυτές διαφέρουν μεταξύ τους.

Σε αυτό το άρθρο, θα εξηγήσω τις διαφορές μεταξύ κατηγοριών και ετικετών για την οργάνωση του περιεχομένου σου και πώς αυτές μπορούν να επηρεάσουν το SEO της ιστοσελίδας σου.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ κατηγοριών και ετικετών

Οι κατηγορίες προορίζονται για ευρεία ομαδοποίηση των δημοσιεύσεών σου. Φαντάσου τες ως τον πίνακα περιεχομένων της ιστοσελίδας σου στο WordPress.

Οι κατηγορίες είναι ιεραρχικές που σημαίνει ότι μπορείς να δημιουργήσεις υποκατηγορίες.

Οι ετικέτες προορίζονται για την περιγραφή συγκεκριμένων λεπτομερειών των δημοσιεύσεών σου. Οι ετικέτες θα μπορούσαν να παρομοιαστούν ως λέξεις ενός ευρετηρίου της ιστοσελίδας σου.

Σου επιτρέπουν την μικρο-κατηγοριοποίηση του περιεχομένου σου. Οι ετικέτες δεν είναι ιεραρχικές.

Για παράδειγμα, η συγκεκριμένη ανάρτηση στο WPedia ανήκει στην κατηγορία «Οδηγός για αρχάριους». Μπορείς να δεις όλες τις δημοσιεύσεις αυτής της κατηγορίας μεταβαίνοντας στο Blog»Οδηγός για αρχάριους στο μενού πλοήγησης.

Μία από τις μεγαλύτερες διαφορές μεταξύ ετικετών και κατηγοριών είναι ότι όλες οι αναρτήσεις του WordPress πρέπει να υποβάλλονται σε μια κατηγορία, αλλά δεν είναι απαραίτητο να έχουν ετικέτες.

Εάν δεν καταχωρήσεις την ανάρτησή σου σε μια κατηγορία, το WordPress θα την θέσει αυτόματα στην προεπιλεγμένη κατηγορία.

Αυτή ονομάζεται «Χωρίς κατηγορία», αλλά είναι χρήσιμο να μετονομάσεις αυτή την «αδιευκρίνιστη» κατηγορία σε κάτι όπως «Άλλά» ή «Διάφορα».

Σημείωση: Από προεπιλογή, μόνο οι αναρτήσεις έχουν κατηγορίες και ετικέτες στο WordPress. Ωστόσο, μπορείς να προσθέσεις κατηγορίες και ετικέτες στις σελίδες WordPress χρησιμοποιώντας ένα πρόσθετο.

Πώς μπορείς να προσθέσεις κατηγορίες και ετικέτες στο WordPress

Μπορείς να προσθέσεις κατηγορίες και ετικέτες στο WordPress κατά τη δημιουργία ή την επεξεργασία μιας ανάρτησης. Θα τις εντοπίσεις στη δεξιά πλευρά στις ρυθμίσεις «Έγγραφο».

Μπορείς, ακόμη, να μεταβείς στις Αναρτήσεις»Κατηγορίες και Αναρτήσεις»Ετικέτες για να προσθέσεις νέες κατηγορίες και ετικέτες.

Πόσες κατηγορίες WordPress πρέπει να έχω

Δεν υπάρχει συγκεκριμένος αριθμός κατηγοριών που πρέπει να διαθέτεις.

Στις περισσότερες περιπτώσεις, η κατηγοριοποίηση σε 5 έως 10 θεματικές είναι ιδανική, προκειμένου να κατηγοριοποιήσεις σωστά τις αναρτήσεις σου και να διευκολύνεις την περιήγησή στην ιστοσελίδα σου.

Οι κατηγορίες προορίζονται να περιλαμβάνουν μεγάλο αριθμό αναρτήσεων. Μπορείς να χρησιμοποιήσεις υποκατηγορίες και ετικέτες για να χωρίσεις τις αναρτήσεις μιας κατηγορίας σε μικρότερες ομάδες.

Εάν ξεκινάς τώρα μια ιστοσελίδα, μην προσπαθείς να δημιουργήσεις την τέλεια λίστα κατηγοριών. Απλώς, επίλεξε 3 – 5 ευρείες θεματικές κατηγορίες και προσθέστε περισσότερες όσο θα περνάει ο καιρός και θα αυξάνονται οι αναρτήσεις σου.

Πρέπει να χρησιμοποιήσω υποκατηγορίες;

Δεν είναι απαραίτητο να χρησιμοποιείς υποκατηγορίες. Μάλιστα, πολλές δημοφιλείς ιστοσελίδες δεν το κάνουν.

Ωστόσο, οι υποκατηγορίες είναι χρήσιμες εάν διαθέτεις μια μεγάλη (σε εύρος θεμάτων) κατηγορία με πολλές αναρτήσεις που θα μπορούσαν να ομαδοποιηθούν σε μικρότερες ενότητες.

Για παράδειγμα, μπορεί να έχεις μια κατηγορία «Συνταγές» που περιέχει έναν σημαντικό αριθμό συνταγών χωρίς γλουτένη.

Μπορείς να τοποθετήσεις αυτές τις αναρτήσεις σε δική τους υποκατηγορία, επομένως είναι εύκολο για τους αναγνώστες να τις βρουν.

Δημιούργησε μια νέα θυγατρική κατηγορία για τις «Συνταγές» που θα ονομάζεται «Χωρίς γλουτένη» και μετακίνησε τις σχετικές δημοσιεύσεις σε αυτήν την κατηγορία.

Χρήση κατηγοριών στις διευθύνσεις URL των αναρτήσεων

Ορισμένες ιστοσελίδες χρησιμοποιούν το όνομα κατηγορίας σε μόνιμους συνδέσμους (διευθύνσεις URL). Αυτό μπορείς να το ρυθμίσεις στην ενότητα Ρυθμίσεις»Μόνιμοι σύνδεσμοι.

Εάν χρησιμοποιείς κατηγορίες στις διευθύνσεις URL των αναρτήσεων της ιστοσελίδας σου, τότε η ανάρτησή σου θα έχει αρχικά μια διεύθυνση URL ως εξής:

…/recipes/gluten-free-pancakes/

Αφού μετακινήσεις την ανάρτηση σε θυγατρική κατηγορία, θα έχει μια νέα διεύθυνση URL:

…/recipes/gluten-free/gluten-free-pancakes/

Κανονικά, το WordPress θα προσπαθήσει να ανακατευθύνει το παλιό URL στο νέο. Ωστόσο, είναι σημαντικό να ελέγξεις ότι οι σύνδεσμοί σου εξακολουθούν να λειτουργούν.

Εάν χρειαστεί, μπορείς να δημιουργήσεις μια ανακατεύθυνση 301 από την παλιά διεύθυνση URL στη νέα.

Μια ακόμη επιλογή είναι να διατηρήσεις την ανάρτηση στην γονική κατηγορία και να την καταχωρήσεις ταυτόχρονα και στην θυγατρική κατηγορία, αλλά αυτό μπορεί να ενέχει κάποια μειονεκτήματα.

Παρόλο που, η ιστοσελίδα του WPedia έχει κατηγορίες στη διεύθυνση URL, συνιστώ πάντα στους χρήστες να χρησιμοποιούν τη μικρότερη δυνατή δομή διευθύνσεων URL που περιέχει μόνο «Όνομα ανάρτησης».

Αυτό θα σου δώσει τη μέγιστη ευελιξία για την αναδιοργάνωση του περιεχομένου χωρίς να ανησυχείς για τη ρύθμιση ανακατευθύνσεων.

Καταχώρηση μιας ανάρτησης σε πολλές κατηγορίες

Το WordPress σου επιτρέπει να τοποθετήσεις μια ανάρτηση σε πολλές κατηγορίες. Αυτό θα μπορούσε να περιλαμβάνει την ύπαρξη μιας ανάρτησης σε πολλές γονικές κατηγορίες ή σε μια γονική κατηγορία και με μια ή περισσότερες υποκατηγορίες.

Η ύπαρξη πολλαπλών κατηγοριών δεν θα ωφελήσει το SEO. Πρέπει να καταχωρείς αναρτήσεις σε πολλές κατηγορίες μόνο εάν είναι αναγκαίο και διευκολύνει τους αναγνώστες σου.

Είναι πιθανό ότι μια ανάρτησή που βρίσκεται ταυτόχρονα σε πολλές κατηγορίες θα μπορούσε να προκαλέσει ορισμένα ζητήματα SEO λόγω ύπαρξης διπλού περιεχομένου.

Εάν χρησιμοποιείς πολλές κατηγορίες, προσπάθησε να αποφύγεις να καταχωρήσεις μια ανάρτηση σε δύο ή περισσότερες κύριες (γονικές) κατηγορίες. Κάθε ανάρτηση πρέπει να αντιστοιχεί σε μια κύρια κατηγορία.

Υπάρχει όριο στον αριθμό των ετικετών που μπορεί να έχει μια ανάρτηση;

Το WordPress δεν θέτει όριο στον αριθμό των ετικετών που μπορείς να προσθέσεις σε κάθε ανάρτηση. Θεωρητικά, θα μπορούσες ενδεχομένως να προσθέσεις και 1.000 ή περισσότερες ετικέτες σε μια μόνο ανάρτηση!

Ωστόσο, σίγουρα δεν το συνιστώ.

Ο σκοπός των ετικετών είναι να βοηθήσουν στη σύνδεση των δημοσιεύσεων με κοινά σημεία. Φαντάσου τις ετικέτες ως το ευρετήριο όρων σε ένα βιβλίο. Κάθε ετικέτα είναι σαν μια λέξη-κλειδί στο ευρετήριο.

Οι ετικέτες είναι χρήσιμες για χρήστες που κάνουν αναζήτηση μέσα στην ιστοσελίδα σου. Ορισμένα πρόσθετα που εμφανίζουν σχετικές αναρτήσεις χρησιμοποιούν ετικέτες για να εντοπίσουν τις αναρτήσεις που σχετίζονται.

Συστήνω να προσθέτεις μέχρι 10 ετικέτες ανά ανάρτηση.

Κατηγορίες vs Ετικέτες: Τι είναι καλύτερο για το SEO

Υπάρχουν πλεονεκτήματα στο WordPress SEO από τη χρήση κατηγοριών έναντι των ετικετών ή αντίστροφα;
Η απάντηση είναι όχι.

Τόσο οι κατηγορίες όσο και οι ετικέτες έχουν δημιουργηθεί για να επιτελούν διαφορετικούς σκοπούς. Πρέπει να χρησιμοποιείς κατηγορίες, αλλά δεν χρειάζεται να χρησιμοποιείς ετικέτες αν δεν θέλεις.

Ωστόσο, συνιστώ να χρησιμοποιείς και τις δύο λειτουργίες κατάλληλα, ώστε να βοηθήσεις τους αναγνώστες να έχουν την καλύτερη δυνατή εμπειρία περιήγησης στην ιστοσελίδα σου.

Συνοψίζοντας, πρέπει πάντα να σχεδιάζεις την ιστοσελίδα σου με γνώμονα τους χρήστες. Όλες οι μηχανές αναζήτησης θέλουν να δείχνουν στους χρήστες το περιεχόμενο που θα είναι πιο χρήσιμο για αυτούς.

Αυτό σημαίνει ότι με την οργάνωση του περιεχομένου σου με στόχο την ευκολία του χρήστη θα σε βοηθήσει ταυτόχρονα να αποκτήσεις καλύτερες βαθμολογίες SEO.

Ελπίζω ότι αυτό το άρθρο σε βοήθησε να κατανοήσεις τις κατηγορίες και τις ετικέτες αλλά και να υιοθετήσεις τις βέλτιστες πρακτικές SEO για την ταξινόμηση του περιεχομένου σου.

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, τότε μπορείτε να εγγραφείτε στο Youtube κανάλι μας για βίντεο με tutorials σχετικά με το WordPress. Μπορείτε επίσης να μας βρίσκετε στο Facebook και στο Twitter

dicha-favicon (whithout-radio)

Συντάκτης

WPBLOG Team

Η ομάδα του WPBLOG αποτελείται από ειδικούς πάνω στο WordPress οδηγούμενοι από τους Δημήτρη Χατζημιχαηλίδη και Θοδωρή Γκίτσο.

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Shares