Πώς να εγκαταστήσεις το Google Analytics στην ιστοσελίδα σου στο WordPress

WPBLOG TEAM
Τελευταία επεξεργασία 6 Αυγούστου, 2020, από

Θέλεις να εγκαταστήσεις το Google Analytics στο WordPress;

Είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζεις πώς αλληλεπιδρά το κοινό σου με την ιστοσελίδα σου καθώς μέσα από αυτή τη σχέση κρίνεται η επιτυχία ή η αποτυχία της προσπάθειάς σου.

Ο καλύτερος τρόπος για να γνωρίσεις το κοινό σουείναι μέσω των στατιστικών επισκεψιμότητας και αυτό ακριβώς είναι που παρέχει το Google Analytics εντελώς δωρεάν.

Σε αυτό το άρθρο, θα σου εξηγήσω γιατί το Google Analytics είναι σημαντικό και πώς μπορείς να εγκαταστήσεις εύκολα το Google Analytics στην ιστοσελίδα σου στο WordPress (βήμα προς βήμα).

Αρχικά, θα εξηγήσω γιατί το Google Analytics είναι σημαντικό και πώς μπορεί να σε βοηθήσει να αναπτύξεις την ιστοσελίδα σου.

Στη συνέχεια, θα σου δείξω πώς να δημιουργήσεις για λογαριασμό Google Analytics και διαφορετικές μεθόδους για να τον εγκαταστήσεις στην ιστοσελίδα σου στο WordPress.

Τέλος, θα αναλύσω τις αναφορές επισκεψιμότητας στο Google Analytics.

Γιατί είναι σημαντικό το Google Analytics

Μόλις ξεκινήσεις μια ιστοσελίδα, ο πρωταρχικός στόχος σου είναι να αποκτήσεις όσο το δυνατόν μεγαλύτερη επισκεψιμότητα και συνδρομητές.

Το Google Analytics σε βοηθά να λαμβάνεις αποφάσεις βάσει αριθμητικών δεδομένων, δείχνοντάς σου τα στατιστικά στοιχεία που έχουν σημασία. Μπορείς να δεις:

Ποιος επισκέπτεται την ιστοσελίδα σου

Αυτό το σκέλος της ανάλυσης διακρίνεται ειδικότερες κατηγορίες:

ποια είναι η γεωγραφική θέση του κοινού σου, ποιο πρόγραμμα περιήγησης χρησιμοποίησε ο χρήστης για να επισκεφτεί την ιστοσελίδα σου και άλλες σημαντικές πληροφορίες, όπως ανάλυση οθόνης, υποστήριξη JavaScript, υποστήριξη Flash, γλώσσα και άλλα.

Αυτά τα δεδομένα είναι εξαιρετικά χρήσιμα και μπορούν να βοηθήσουν με πολλούς τρόπους.

Λόγου χάρη, κατά τη δημιουργία και επεξεργασίας του νέου σχεδιασμού της ιστοσελίδας σου, μπορείς να χρησιμοποιήσεις τα δεδομένα χρήστη για να βεβαιωθείς ότι η ιστοσελίδα σου θα είναι συμβατή με το κοινό σου.

Εάν οι περισσότεροι από τους χρήστες σου δεν διαθέτουν υποστήριξη Flash, θα πρέπει να αποφύγεις την προσθήκη του στοιχείου flash στην ιστοσελίδα σου.

Εάν οι περισσότεροι από τους χρήστες σου έχουν ανάλυση οθόνης 1280, βεβαιώσου ότι το σχεδιασμός σου είναι συμβατός με τη συγκεκριμένη ή μικρότερη ανάλυση.

Τι κάνουν οι χρήστες όταν βρίσκονται στην ιστοσελίδα σου

Έχεις τη δυνατότητα να παρακολουθείς πού ακριβώς πηγαίνουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σου, πόσο χρόνο ξοδεύουν σε αυτή και ποιο είναι το ποσοστό εγκατάλειψης ιστοσελίδας (το ποσοστό, δηλαδή, των χρηστών που εξέρχονται από την ιστοσελίδα σου κατά την πρώτη επίσκεψη).

Αξιοποιώντας αυτές τις πληροφορίες, μπορείς να μειώσεις το ποσοστό εγκατάλειψης και να αυξήσεις τις προβολές των σελίδων σου.

Μπορείς, ακόμη, να εντοπίσεις τα πιο δημοφιλή άρθρα, τα άρθρα που δεν έχουν μεγάλη απήχηση και τι είδους περιεχόμενο αναζητούν περισσότερο οι χρήστες σου.

Πότε επισκέπτονται οι χρήστες την ιστοσελίδα σου

Παρατηρώντας τις ώρες που η ιστοσελίδα σου λαμβάνει τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα, μπορείς να επιλέξεις την ιδανική ώρα για να δημοσιεύεις τις αναρτήσεις σου.

Στην περίπτωση που η δημοφιλέστερη χρονική στιγμή της ιστοσελίδας σου δεν συμβαδίζει με το πρόγραμμά σου, έχεις τη δυνατότητα να προγραμματίσεις τη δημοσίευση της ανάρτησής σου ώστε να λάβει την μεγαλύτερη δυνατή απήχηση.

Με ποιο τρόπο φτάνουν οι χρήστες στην ιστοσελίδα σου

Αυτή η ενότητα των στατιστικών σου δείχνει από πού προέρχονται οι χρήστες (για παράδειγμα: Μηχανές Αναζήτησης, Άμεσοι Σύνδεσμοι, Σύνδεσμοι παραπομπών από άλλη ιστοσελίδα).

Σου δείχνει, ακόμη, τι ποσοστό των επισκεπτών σου προήλθε από καθεμία από αυτές τις πηγές. Το Google analytics παρέχει ανάλυση για κάθε μια από αυτές τις κατηγορίες.

Για παράδειγμα, στην κατηγορία μηχανών αναζήτησης, σου δείχνει ποια μηχανή αναζήτησης αποφέρει την περισσότερη κίνηση στην ιστοσελίδα σου (Google, Yahoo, Bing κ.λπ.)

Η ανάλυση των πηγών προέλευσης σου δείχνει με ποιες ιστοσελίδες πρέπει να ασχοληθείς περισσότερο.

Εάν, δηλαδή, η βασικότερη πηγή προέλευσης των επισκεπτών σου είναι το Facebook, πρέπει να διαθέτεις αποκλειστικό περιεχόμενο στο Facebook ώστε να κάνεις το κοινό σου στο Facebook να αισθάνεται ξεχωριστό.

Εάν η βασικότερη πηγή προέλευσης των επισκεπτών σου είναι μια εξωτερική ιστοσελίδα, τότε ίσως πρέπει να σκεφτείς το ενδεχόμενο να συνεργαστείς με αυτή την ιστοσελίδα (ανταλλαγή επισκεπτών ή κάτι άλλο).

Πώς αλληλεπιδρούν οι χρήστες με το περιεχόμενό σου

Το Google analytics αποκαλύπτει πώς οι χρήστες σου αλληλεπιδρούν με το περιεχόμενο της ιστοσελίδας σου. Εμφανίζει το ποσοστό των χρηστών που έκαναν κλικ σε έναν σύνδεσμο στην ιστοσελίδα σου και πολλά άλλα.

Μπορείς να εκτελέσεις δοκιμές A / B δημιουργώντας πειράματα περιεχομένου στο Google Analytics για να διαπιστώσεις τι λειτουργεί καλύτερα για την επίτευξη των στόχων σου.

Παρατηρώντας την αλληλεπίδραση του χρήστη, μπορείς να επεξεργαστείς το περιεχόμενό σου με κέντρο τα ενδιαφέροντα και τις επιθυμίες του κοινού σου.

Αξιοποιώντας αυτά τα δεδομένα, μπορείς να δημιουργήσεις και να τρέξεις στρατηγικές που θα λειτουργούν πιο αποτελεσματικά για την ιστοσελίδα σου και να αποφύγεις άλλες επιζήμιες ενέργειες.

Με απλά λόγια, δεν στηρίζεσαι σε εικασίες αλλά εστιάζεις σε στατιστικά στοιχεία ώστε να να λαμβάνεις αποφάσεις βάσει δεδομένων.

Πώς να εγγραφείς στο Google Analytics

Το Google Analytics είναι διαθέσιμο δωρεάν και το μόνο που χρειάζεσαι για να εγγραφείς είναι ένας λογαριασμός Google ή Gmail. Η διαδικασία εγγραφής είναι πολύ απλή.

Βήμα 1

Εγγραφή στο Google Analytics.

Θα σου ζητηθεί να συνδεθείς στον Google λογαριασμό σου. Εάν διαθέτεις ήδη λογαριασμό Google ή Gmail, χρησιμοποίησέ τον για να συνδεθείς. Διαφορετικά, πρέπει πρώτα να δημιουργήσεις έναν λογαριασμό Google.

Βήμα 2

Μόλις συνδεθείς με τον λογαριασμό σου στο Gmail, θα μεταφερθείς σε μια οθόνη όπως φαίνεται παρακάτω. Εδώ θα εγγραφείς στο Google analytics με τον λογαριασμό σου στο Gmail. [εικόνα]

Έπειτα από αυτό, θα σου ζητηθεί να ορίσεις ένα όνομα λογαριασμού. Αυτό το όνομα θα δεν θα είναι ορατό από τρίτους, ώστε να μπορείς να χρησιμοποιήσεις οτιδήποτε όπως το όνομα της επιχείρησής σου.

Βήμα 3

Στην επόμενη οθόνη, θα σου ζητηθεί να επιλέξεις ανάμεσα σε μια ιστοσελίδα ή μια εφαρμογή για κινητά. Βεβαιώσου ότι έχεις επιλέξει την ιστοσελίδα.

Μετά από αυτό, πρέπει να εισάγεις το όνομα της ιστοσελίδας σου, τη διεύθυνση URL, τη χώρα και τη ζώνη ώρας που εντάσσεσαι.

Μόλις εισάγεις αυτές τις πληροφορίες, κάνε κλικ στο κουμπί Επόμενο.

Σε αυτό το σημείο θα λάβεις τους όρους και τις προϋποθέσεις του Google Analytics με τους οποίους πρέπει να συμφωνήσεις για να συνεχίσεις, οπότε κάνε κλικ στο κουμπί «Συμφωνώ».

Βήμα 4

Τώρα θα εμφανιστεί ο κώδικας παρακολούθησης του Google Analytics.

Μπορείς να αντιγράψεις αυτόν τον κώδικα παρακολούθησης επειδή θα πρέπει να τον εισάγεις στην ιστοσελίδα σου στο WordPress, ανάλογα με τη μέθοδο που θα χρησιμοποιήσεις παρακάτω.

Σου προτείνω να αφήσεις ανοιχτή την καρτέλα του προγράμματος περιήγησης του Google Analytics, καθώς ίσως χρειαστεί να την επισκεφτείς ξανά, αφού εγκαταστήσεις τον κώδικα στην ιστοσελίδα σου στο WordPress.

Τώρα που έχεις έναν λογαριασμό Google Analytics, θα σου δείξω τον τρόπο εγκατάστασης του Google Analytics στο WordPress.

Πώς να εγκαταστήσεις το Google Analytics στο WordPress

Υπάρχουν μερικοί διαφορετικοί τρόποι ρύθμισης του Google Analytics στο WordPress.

Θα σου δείξω τρεις μεθόδους με την πρώτη να είναι η ευκολότερη και την τελευταία η πιο απαιτητική διαδικασία για να επιλέξεις αυτή που ταιριάζει καλύτερα στις ανάγκες σου.

1. Google Analytics για WordPress από MonsterInsights

Το MonsterInsights είναι το πιο δημοφιλές πρόσθετο Google Analytics για WordPress. Το χρησιμοποιούν περισσότερες από 1 εκατομμύριο ιστοσελίδες, συμπεριλαμβανομένων των Bloomberg, PlayStation, Zillow και άλλων.

Είναι ο ευκολότερος και με διαφορά ο καλύτερος τρόπος για να προσθέσεις το Google Analytics στο WordPress (τόσο για αρχάριους όσο και για ειδικούς).

Το MonsterInsights διατίθεται δωρεάν αλλά και ως premium πρόσθετο επί πληρωμή. Σε αυτό το άρθρο, θα χρησιμοποιήσω τη δωρεάν έκδοση του MonsterInsights.

Μπορείς να χρησιμοποιήσεις την έκδοση MonsterInsights Pro εάν επιθυμείς να κάνεις χρήση πιο προηγμένων λειτουργιών όπως παρακολούθηση ηλεκτρονικού εμπορίου, παρακολούθηση διαφημίσεων, παρακολούθηση συντακών κ.λπ.

Η διαδικασία ρύθμισής του είναι η ίδια.

Το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνεις είναι να εγκαταστήσεις και να ενεργοποιήσεις το πρόσθετο MonsterInsights.

Με την ενεργοποίηση, το πρόσθετο θα προσθέσει ένα νέο στοιχείο μενού με την ένδειξη «Insights» στο μενού διαχειριστή του WordPress. Κάνοντας κλικ σε αυτό το στοιχείο θα εμφανιστεί ο οδηγός ρύθμισης του MonsterInsights.

Πρώτον, θα σου ζητηθεί να επιλέξεις μια κατηγορία για την ιστοσελίδα σου (μια ιστοσελίδα επιχείρησης ή ηλεκτρονικό κατάστημα). Επίλεξε ένα και κάνε κλικ στο κουμπί «Αποθήκευση και συνέχεια».

Στη συνέχεια, πρέπει να κάνεις κλικ στο κουμπί «Σύνδεση MonsterInsights». Αυτό θα εμφανίσει ένα αναδυόμενο παράθυρο που θα σε οδηγήσει σε λογαριασμούς Google.

Εκεί θα πρέπει να συνδεθείς ή να επιλέξεις έναν από τους ήδη αποθηκευμένους λογαριασμούς Google.

Στη συνέχεια, θα σου ζητηθεί να επιτρέψεις στο MonsterInsights να αποκτήσει πρόσβαση στον λογαριασμό σου στο Google Analytics. Κάνε κλικ στο κουμπί «Να επιτρέπεται» για να συνεχίσεις.

Το τελευταίο βήμα είναι να επιλέξεις το προφίλ που θέλεις να παρακολουθείς. Πρέπει να επιλέξετε την ιστοσελίδα σου και, στη συνέχεια, κάνε κλικ στο κουμπί «Πλήρης έλεγχος ταυτότητας» για να συνεχίσεις.

Το MonsterInsights θα εγκαταστήσει τώρα το Google Analytics στην ιστοσελίδα σου. Μετά από αυτό θα σου ζητηθεί να επιλέξεις τις προτεινόμενες ρυθμίσεις για την ιστοσελίδα σου.

Οι προεπιλεγμένες ρυθμίσεις λειτουργούν άψογα για τις περισσότερες ιστοσελίδες.

Στην περίπτωση, όμως, που χρησιμοποιείς ένα πρόσθετο για συνδέσμους συνεργατών (affiliate links), πρέπει να προσθέσεις τη διαδρομή που χρησιμοποιείς για αυτούς τους συνδέσμους.

Αυτό θα σου επιτρέψει να παρακολουθείς τους συνδέσμους συνεργατών σου στο Google Analytics. Κάνε κλικ στο κουμπί «Αποθήκευση και Συνέχεια» για να αποθηκεύσεις τις ρυθμίσεις σου.

Στη συνέχεια, το MonsterInsights θα σου δείξει κάποιες επί πληρωμή λειτουργίες στις οποίες μπορείς να αποκτήσεις πρόσβαση εάν κάνεις αναβάθμιση σε PRO.

Μπορείς απλώς να κάνεις κλικ στο κουμπί «Αποθήκευση και Συνέχεια» και να παραλείψεις αυτό το βήμα.

Έπειτα, θα σου ζητηθεί να εγκαταστήσεις το πρόσθετο WPForms, το οποίο είναι το καλύτερο πρόσθετο φόρμας επικοινωνίας στο WordPress. Μπορείς να το εγκαταστήσεις ή να κάνεις κλικ στο «Παράλειψη αυτού του βήματος».

Αυτό είναι όλο! Πλέον, έχεις εγκαταστήσει και ρυθμίσει με επιτυχία το Google Analytics στην ιστοσελίδα σου στο WordPress.

Να έχεις υπόψη σου ότι το Google Analytics θα χρειαστεί κάποιο χρονικό περιθώριο μέχρι να συλλέξει τα απαραίτητα δεδομένα και να εξάγει τα στατιστικά σου.

Ένα σημαντικό πλεονέκτημα που προσφέρει το MonsterInsights είναι ότι μπορείς να προβάλεις τις αναφορές του Google Analytics μέσα στον πίνακα ελέγχου του WordPress.

Πήγαινε στη σελίδα Insights»Αναφορές και θα δεις μια γρήγορη επισκόπηση των δεδομένων αναλυτικών σου στοιχείων.

Σημείωση: Το MonsterInsights ήταν παλαιότερα γνωστό από την Yoast ως Google Analytics για WordPress. Ο ιδρυτής του WPBeginner, Syed Balkhi, απέκτησε το πρόσθετο το 2016 και το μετονομάζει σε MonsterInsights. Τώρα είναι μέρος των premium plugins του WordPress.

2. Εισαγωγή του Google Analytics με το πρόσθετο Κεφαλίδων και Υποσέλιδων

Αυτή η μέθοδος δεν είναι τόσο καλή όσο το MonsterInsights καθώς δεν θα μπορείς να πραγματοποιείς σύνθετες ρυθμίσεις παρακολούθησης και δεν θα έχεις τη δυνατότητα να προβάλεις τα δεδομένα του Google Analytics στον πίνακα ελέγχου του WordPress.

Αρχικά, πρέπει να εγκαταστήσεις και να ενεργοποιήσεις το πρόσθετο Εισαγωγή κεφαλίδων και Υποσέλιδων.

Μετά την ενεργοποίηση, πρέπει να επισκεφτείς τη σελίδα Ρυθμίσεις»Εισαγωγή κεφαλίδων και υποσέλιδων. Εδώ, πρέπει να επικολλήσεις τον κώδικα του Google Analytics, που αντέγραψες στο βήμα 4, στην ενότητα των κεφαλίδων.

Μην ξεχάσεις να κάνεις κλικ στο κουμπί αποθήκευσης αλλαγών για να αποθηκεύσεις τις ρυθμίσεις σου. Αυτό είναι όλο, έχεις εγκαταστήσει με επιτυχία το Google Analytics στην ιστοσελίδα σου.

3. Εγκατάστησε το Google Analytics στο θέμα του WordPress

Αυτή η μέθοδος ενδείκνυται για προχωρημένους χρήστες που είναι εξοικειωμένοι με τον κώδικα.

Ωστόσο, η συγκεκριμένη μέθοδος είναι κάπως αναξιόπιστη καθώς ο κώδικάς σου θα εξαφανιστεί εάν αλλάξεις ή ενημερώσεις το θέμα σου. Δεν συνιστώ – σχεδόν ποτέ – τη χρήση αυτής της μεθόδου.

Προσθήκη κώδικα στο αρχείο header.php

Επεξεργάσου το αρχείο header.php στο θέμα του WordPress και επικόλλησε τον κώδικα που αντέγραψες στο βήμα 4 αμέσως μετά την ετικέτα.

Μην ξεχάσεις να αποθηκεύσεις τις αλλαγές σου και να ανεβάσεις το αρχείο πίσω στον διακομιστή σου.

Προσθήκη μέσω αρχείου λειτουργιών

Μπορείς, ακόμη, να προσθέσεις τον κώδικα παρακολούθησης του Google Analytics στο αρχείο λειτουργιών του WordPress.

Στη συνέχεια, αυτό θα προσθέσει αυτόματα τον κώδικα παρακολούθησης σε κάθε σελίδα της ιστοσελίδας σου στο WordPress.
Θα χρειαστεί να προσθέσεις αυτόν τον κώδικα στο αρχείο functions.php του θέματος. [κώδικας]

Προβολή αναφορών στην ιστοσελίδα του Google Analytics

Το Google Analytics μπορεί να αναδείξει έναν θησαυρό δεδομένων τα οποία συλλέγονται από τα στατιστικά σου. Μπορείς να δεις αυτά τα δεδομένα μεταβαίνοντας στον πίνακα ελέγχου του Google Analytics.

Εκεί, θα δεις τις ενσωματωμένες αναφορές του Google Analytics στην αριστερή στήλη. Κάθε ενότητα χωρίζεται σε διαφορετικές καρτέλες και κάνοντας κλικ σε μια καρτέλα θα επεκταθεί για να εμφανιστούν περισσότερες επιλογές.

Η αναφορά θα σου δείξει την επισκεψιμότητά σου σε πραγματικό χρόνο.

Η καρτέλα κοινού θα εμφανίζει αναφορές που θα σε βοηθήσουν να κατανοήσετε τους χρήστες σου.

Οι αναφορές απόκτησης (χρηστών) διερευνούν από πού προέρχονται οι χρήστες σου.

Οι αναφορές συμπεριφοράς συνοψίζουν τις ενέργειες που κάνουν οι χρήστες σου κατά την παραμονή τους στην ιστοσελίδα σου.

Οι αναφορές μετατροπών δείχνουν πόση επιτυχία έχει η ιστοσελίδα σου και κατά πόσο είσαι μέσα στους στόχους σου (π.χ. απόκτηση περισσότερων επισκεπτών, πελατών, συνδρομητών).

Αξιοποίησε στο έπακρο το Google Analytics

Το Google Analytics είναι ένα απίστευτα ισχυρό εργαλείο με πολλές εκπληκτικές δυνατότητες.

Μερικές από τις δυνατότητες που προσφέρει είναι αρκετά προφανείς και εύκολες στη χρήση, ενώ άλλες απαιτούν εγκατάσταση κάποιου συνοδευτικού πρόσθετου.

Ακολουθούν ορισμένες λειτουργίες που θα σε βοηθήσουν να αξιοποιήσεις στο έπακρο τις αναφορές του Google Analytics.

Παρακολούθηση της αφοσίωσης των χρηστών στο WordPress με το Google Analytics

Παρακολούθηση πελατών WooCommerce στο Google Analytics

Παρακολούθηση εξερχόμενων συνδέσμων στο WordPress

Το Google Analytics λειτουργεί καλύτερα με το Google Search Console (πρώην Εργαλεία για Webmasters Google). Σου επιτρέπει να δεις την απόδοση της ιστοσελίδας σου στα αποτελέσματα αναζήτησης.

Ελπίζω ότι αυτό το άρθρο σε βοήθησε να μάθεις πώς να εγκαταστήσεις το Google Analytics στο WordPress.

Αν σας άρεσε αυτό το άρθρο, τότε μπορείτε να εγγραφείτε στο Youtube κανάλι μας για βίντεο με tutorials σχετικά με το WordPress. Μπορείτε επίσης να μας βρίσκετε στο Facebook και στο Twitter

dicha-favicon (whithout-radio)

Συντάκτης

WPBLOG Team

Η ομάδα του WPBLOG αποτελείται από ειδικούς πάνω στο WordPress οδηγούμενοι από τους Δημήτρη Χατζημιχαηλίδη και Θοδωρή Γκίτσο.

Γίνε ο πρώτος που θα σχολιάσει!

Αφήστε ένα Σχόλιο

Shares